Fucking filmtips!

Imma tell you abuut this movieie! Ne men hej o hå på er! Tänkte skriva ner lite vettiga filmer om någon skulle vara intresserad eller nått skit..

Först ut är Rio:
Rio är en av dom gulligaste filmerna jag har sett på länge. Riktigt bra animerat, bra röstskådespeleri(Jemaine Clement som spelar Nigel tycker jag gör ett riktigt bra jobb) och självklart en intressant och rolig historia om en fågel som inte kan flyga ;D

 

Nästa film ut är Priest:
Priest är en Sci-Fi/Action/Horror(fattar inte riktigt horror delen, menmen) som handlar om en alternativ värld där vampyrer och människor har stridit i hela människans tid typ.. Kan inte påstå att alla roller är klockrena eller att regin är jättebra.. Men fighting scenerna är oftast väldigt bra och specialeffekterna är nice. En film jag tycker folk som inte har nått emot genren borde se. Det är absolut inte någon dålig film, men den får inte 10/10 precis :P

 

 

Nu till Rango:
Mitt första intryck av filmen Rango var nog "Ååååh neeeeeeeej" vilket framstod när jag såg att det var en Nickelodeon film. Men tji fick jag. För filmen var bra ^^
Rösten för Rango är Johnny Depp, så ni kan ju kanske förstå att det känns rätt när den animerade huvudpersonen är ungefär lika yr som Depp är i Pirates filmerna :D
Rösten passar riktigt bra och när man sen får möta Rattlesnake Jake blir man positivt överraskad när man hör att det är Bill Nighy som också spelar bläckfisknyllet i Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest :)
Den här filmen är mer åt det "vuxna" hållet än vad Rio är. Inte heller lika super-söt, men helt klart en bra film.

 

Sist men inte minst; The Mechanic:

Gammal klassisk action med Jason Statham. Han gör sin roll bra, även om den är ungefär likadan i var och varannan film. Coola action scener och annat som hör en action till. Vet inte riktigt vad jag ska säga om filmen, den är bra iaf. Se den om du inte hatar action :)

 

 

Det var allt för mig idag.

I'll just leave this here.....

/Raimon 'OKBD' Johvallius


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0