Bakis i Boxholm

Do NOT try this yourself and without supervision!

Var i boxholm i fredags, inte orkat samla krafterna för att skriva om helgen o allt än bara. Men here goes..
Var som sagt i Boxholm i fredags och festade med Bo, hans syrra hade födelsedags fest så man var ju bara tvungen att dra dit. Detta var dock ett jävla misstag, dom har fan snö ÖVERALLT där och inte har dom någon stad. Folket drog rätt tidigt från festen och jag spenderade natten med att vara magsjuk ^^
Menmen, festen i sig var ju faktiskt helt ok till en början, vi söp på som vanligt och det var ju fullt med random folk man inte hade träffat innan och det är ju alltid kul det :)
Det tog nog inte ens en halvtimme innan Marias strumpbyxor var trasiga heller :P
(Vilket självklart är roligt!)
Jag såg också till att markera att jag varit där och festat så klart, så Marias arm fick mitt namn lite snyggt skrivet på sig.
Dagen efter var dock i en helt egen klass... Bakis i Boxholm är ju inte direkt någonting som jag rekommenderar...
För det första så var det en jävla mil för att komma till en mack för att kunna handla nått, sen var det fucking iskallt ute och snö precis överallt. Dom hade skottat huvudvägen dock till min stora lycka.
Och till råga på allt så var vi inte säkra på om tågen gick(hur jävla långt som helst till stationen med). Men efter att vi tillbringat halva dagen i fucking Boxholm så fick vi iaf åka med in till Mjölby. Vi tänkte ju att tågen går ju till Norrköping med kortare mellanrum därifrån liksom...





Väl där och inne på stationen inser vi dock att INGA tåg går. KUL!
Så det var ju bara att börja ringa lite samtal för o se om man kunde ta sig hem på något sätt, liksom vemfan vill sitta fast i Mjölby? Usch, nej tack. Vi drog oss iaf bort till min mor då vi gärna inte ville vara ute i kylan medans vi försökte fixa oss hem. På vägen hem gick jag och mötte Jenni som var trevlig nog att låna bort sin lägenhet ifall det skulle vara så att vi inte tog oss hem. Så efter att jag plockat upp nyckeln så drog jag, Bo och Robin hem till morsan och satte oss där. Efter att vi suttit där ett tag och gnällt och ringt/sms'at runt lite så hade min mor kollat upp och fått reda på att x2000 gick vidare till Lkpg/Nrkpg. Och eftersom det var sådant jävla piss väder så var ju det försenat helt galet så det tåget skulle vi hinna med. Vi fick skjuts till stationen av morsan och väl där visade det sig att vi fick åka med tåget och att det faktiskt gick till Nrkpg :)
Glada satte vi oss på tåget som jag måste säga var helt awesome. Asså, sånna tåg vill man åka med. Tumme upp till x2000 asså.. Var länge sen jag åkte med ett och dom har ju piffat till det sen sist kan jag ju säga iaf ^^

Robin hoppade av i Lkpg och jag och Bo åkte vidare till Nrkpg där vi skulle träffa min syster och festa lite. Jag hade ju nämligen också snappat upp att min syster var i Nrkpg och skulle festa när jag var i Mjölby.
Vi drog hem och började fixa i ordning oss lite och fixade med sprit och dyl. Festen som syrran var på var ju dock inte direkt någon riktig fest och det slutade med att dom drog till Hugos innan vi ens hann komma iväg :P
Men vi bestämde att vi skulle träffas inne på Hugos istället. Sagt och gjort så pillade jag och Bo i oss några groggar och drog oss iväg till krogen. Jag hade ju självklart på mig min FUCKING JACKA! Men den var jag tyvärr tvungen att hänga av mig när jag kom in :(
Men när vi väl var där så träffade jag syrran och det var då själva festen började. Jag var ju tvungen o bjuda min lilla syster yster på lite dricka så klart ;)
Jag lyckades t.o.m få tag i receptet för en Tequila Johvallius som jag bjöd henne på :D
Och eftersom syrran skulle stanna i nrkpg över kvällen så tyckte jag att det var en ypperlig idé att ha efterfest ;D
Så vi började bjuda in lite folk till efterfest och efter att vi gått ut från Hugo och väntat på min syster som var tvungen att pissa i 2 år så var vi äntligen på väg hem till mig. Hemma så bjöds det på lite mat för dom hungriga och dricka för dom törstiga (det var ju dock fler som var hungriga :P). Men i helhet så vart det en jävligt rolig kväll.. Det vart kanske lite många slantar som gick åt på krogen, men det är smällar man får ta. Så ofta är ju inte min syster med faktiskt. Och så kul har man inte heller så ofta :)
Träffade en hel del trevligt folk också så det var ju ett definitivt plus.

Så, efter att tillbringat söndagen i bakfylla så var veckan igång igen och på tisdag/onsdag började man bli normal igen och tänkte att man kanske skulle kunna få något gjort här i lägenheten. Så var icke fallet.
På onsdag dök nämligen syrran upp igen för att hjälpa till att lägga ut lite skit på tradera och för att senare bli firad av familjen lite så där i efterskott ^^
Mitt i allt så hör Bo av sig och är full.... Han tjatar om att vi ska dricka och att han ska komma hit. Jag är ju inte den som är den, så jag säger ju självklart att han kan komma. Så efter att alla hade försvunnit från lägenheten så var det bara o dra och köpa groggvirke inför kvällen. Inte långt efter att jag kommit hem så dök Bo upp och vi började INTE kröka. Han snackade dynga om att han skulle sova istället. Då sa jag att det blir det ingenting med, för nu hade jag köpt groggvirke ;)
Så vi söp oss fulla och slutade inte förens ~07 på morgonen. Menmen, det var ju kul iaf :D
Idag var man lite bakis förut, men det har gått över nu. Nu är det bara o tagga inför lördag, för då blir det ju självklart fest med min syster igen(tror jag iaf... Men fest blir det!).

Dagens låt btw:



Ska försöka ta lite fler bilder nästa gång... Men untill then, peace out. /Raimon 'OKBD' Johvallius



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0