England!

Har ju som ni kanske vet varit i England för att träffa Lydia i helgen. När jag var där passade jag också på att testa en rad olika öl, äta gott och titta på lite saker i London, vilket tyvärr inte var speciellt spännande.
Fredagen började faktiskt rätt bra, jag var vaken i tid(även om jag inte alls somnade runt 01 som jag ville utan runt 05 istället) och hade tid att äta frulle och allt sånt. Allt kändes bra och jag var i god tid framme vid busshållplatsen. När bussen väl kom så skulle jag plocka fram ett Nintendo DS som jag lånat av Becka för resan ur min väska och noterade då till min förtvivlan att "OJ DÅÅÅÅÅ" jag hade visst inte med mig mina flygbiljetter eller mina busbiljetter för England. BRA DÄR!
Jag hade då på något konstigt vänster lyckats plocka ur skiten och tappa det på golvet hemma... Men sådan tur var så har jag ju en underbar vän (Jesper) som var ledig och ställde upp på att åka hela vägen från Mjölby till Norrköping för att sen åka till Nyköping med mina biljetter. Så jag kom till slut iväg och kunde ta mig till England.
Och folk hade snackat om att det skulle vara speciellt att flyga och fick det låta som värsta grejjen.. Ingen big deal.

Det första jag la märke till när jag väl var i England var att dom hade gräs, som var grönt, och ingen snö. Det var också T-shirt väder. Helt anorlunda. Jag kom ju dit med vindermundering från Sverige liksom.. Stor dunjacka är fet overkill i England kan jag säga ^^

Väl där så fick jag åka buss i två timmar för att komma fram till Milton Keynes(tror jag stavar rätt nu) och där plockade Lydias värdar upp mig. Sen åkte vi till Leighton Buzzard där dom bor. Det var trevligt att få prata engelska på riktigt för en gångs skull och inte på så där låtsaslol som vi gör här hemma bara för att fula oss ^^

När jag kom in så insåg jag att dom inte direkt hade någon hatthylla eller att dom hade något skoställ..
Ja, dom går ju inne med skorna. Vilket kändes väldigt konstigt och fel. Menmen.. Drog iaf och duschade och packade upp mina grejjer sen gick jag ner. Det första jag vart erbjuden var en öl(woho!). Jag tackade så klart ja och smaskade i mig en riktigt god öl :)
Eftersom Lydia var iväg på shakespeare så var hon inte hemma
när jag kom, men hennes kompis Katrin kom och tog med mig
till en av stadens pubar där vi satt och snackade skit och drack lite gott.
Det var väll en pub mer i "klubb" stilen men det var ju fortfarande inte som klubbarna här i Sverige, men sen o andra sidan var det en liten stad med. Ölen dom hade var iaf mycket god och dom var också billiga ^^


Deras pengar är ju också rätt så roliga. Dom har fan mynt för typ 20:-(lite mer faktiskt) så man får en jävla massa mynt när man köper saker där. Och dom har också mynt som är värda så lite som 10öringar. Vilket känns helt jävla onödigt med tanke på att dom redan har en miljon mynt typ. Och plånboken blir ju rätt så tjock på det viset med vilket är rätt så jobbigt.

Efter vi hade varit på Lancer(som puben hette) ett tag så kom till slut Lydia och hennes kompis Carro.
Vi satt där ett tag och vart sedan upphämtade av Carros värd(så som jag förstog det) och skjutsade hem.

Väl hemma var det inte mycket kvar o göra än att hoppa i sängen :)
EeeeeeeeeeeeeeehhhhheeeeeeeeeeeeHEHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!

Så där såg iaf sängen ut dagen efter, och jag tog en bild på sängfan av en anledning och en anledning enbart. För att kunna skriva om det i bloggen. :P

Anyway, på lördag så åt vi lite Engelsk frulle och sen bar det av till staden där jag mer eller mindre gick in på varenda pub som fanns och jag kan säga att det fanns en hel del ;)
Dom hade inte bara goda öl heller, dom hade god mat och nice price på det mesta i den vägen.
Här är ett exempel där man får en burgare(som inte direkt var små) och något att dricka(öl/drink bland annat)
för 5.25 vilket på ett ungefär är ~60 svenska kronor.. Ja, ni ser ju.. Det är ungefär vad vi får betala för bara en öl här i Sverige.. Så ni kanske kan förstå att jag var rätt klad Rai :D


Så fram emot kvällskvisten hade jag ju redan fått i mig ett par öl och varit på butiken och hittat miller(mumms) som jag och Lydia mjumsade lite på :)

Senare på kvällen drog vi ut till en pub som fanns i stan och drack lite(ovanligt va?).. Det var inte direkt någon stor eller awesome pub.. Men priserna var ju helt galna! En Rom o cola för 2 pund(!!) och en dubbel r&c för 2.70(man kunde ju tro att det skulle kosta 4, men nej då) och sen hade dom ett fint erbjudande på shots...
BUY THREE GET THREE FOR FREE(ja, säg det där när du fått i dig typ 4 sånna erbjudanden) så när jag skulle köpa mig en dubbel r&c och en shot så sa dom "Its but three get three for free" och jag tänkte och sa då: Well I'll have three shots then! Med ett stort smile på mitt nylle(typ så här :DDDDDDDDDDDDDD)

Menmen, efter en massa sprit så bar det av hem igen och ner i sängen. På söndag bar det av till landets huvudstad London.. Vilket imo inte var en någon big deal. Det var som vilken storstad som helst. Massa souvenir affärer och klädaffärer överallt typ. Men jag hittade iaf subway(woho!) och jag såg några saker man "ska" se där iaf.
Jag lyckades gå på subway två gånger under min vistelse i London, första gången testade jag bara en halv macka(som still var rätt stor) och andra gången vart det en hel och då åt flickan också lite mat... Ni kan ALDRIG gissa vad hon hade på sin sub........kyckling... ;D (Hata inte..)

 


Jag såg en sådan där dunder-samuraj-ninja vakt och Big Ben.
Och den där ben skrämde mig btw! Kolla bara, jag står och funderar vart klockan kan vara o så PANG så hoppar den på mig bakifrån i äkta bum-rush andra ;)



























Efter vi varit i London så bar det av hem igen och väl hemma drog vi iväg till en pub och tog en öl och träffade Carro och Katrin. Fick vara med om "last call" den kvällen med vilket inte alls är nått speciellt men det var fortfarande lite kul att få vara med om :)


På måndag var det dags att ta sig hem till landet med snön, landet med kylan och det normala vintervädret, Sverige.
Vi drog till Milton Keynes där min buss gick och vandrade runt i ett köpcentrum i lite mer än en timme innan jag skulle åka hem. Dom hade stora utrymmen, kossor och lite olika affärer där. En speciell som jag la märke till var ett litet stånd som var mellan alla affärer där som sålde massa olika Anime/Manga väskor, plånböcker och annat smått och gott. Tyvärr så var snubben retarded och jag fick inte ta kort på skiten. Vem vet, jag kanske ska bomba dom... Menmen, dom hade Bleach väskor, Deathnote saker, Naruto saker och massa fina saker :D
Köpte dock inget då jag inte kunde bestämma mig för nått och inte direkt kände att jag behövde nått.. Och dom hade ju inte direkt nått pris på nått heller så jag orkade bara helt enkelt inte. Innan jag åkte lyckades jag äta en munk(mycket smarrig donuuut) och äta på burger king(ska ju flyga/åka buss i typ 5 timmar så man måste ju ha nått i sig) och ni kan aldrig gissa vad söt liten Lydia åt för nått.... :P:P:P:P (hata inte!!!)

Anyways, sen åkte jag med bussen hem och hoppade på flyget, som blev 2 timmar försenat efter vi satt oss i flyget. Men efter mycket tid och strul så var jag iaf hemma till slut.
Det var säkert massor av saker jag glömde skriva och det finns massor av bilder jag inte orkade lägga upp, men här är en länk till alla bilder om ni skulle vilja titta på dom.

 

Här är min favoritbild innan jag dra mig. Peace out /Raimon 'OKBD' Johvallius

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0