Svar på kommentar.

Fundersam om Hej igen!:
Fast hur kommer det sig egentligen att du ens lyckats få pengar innan när du skrivit massa om att du tränat och festat, du låter ju inte sjuk liksom...så ser inte heller varför du inte skulle kunna jobba?!

Kan lika gärna ta det här för alla som inte redan vet om det. jag har fått pengar av FSK för att jag har något som kallas Aspergers Syndrom(as) och Hyperaktivitet UNS, men nu tycker dom inte att det räcker längre.

"Funktionshindet kommer inte att förbättras men stöd och hjälp från kommun kan vara rimliga. Patienten har språklig förmåga men nedsatt interaktionförmåga. Funktionshindret är livslångt, men betéende och attityd kan förändras varför sjukdomsersättning rekommenderas i 2 år" <-- Anledningen till att dom gör omprövning på mig.
Och något stöd har jag inte fått tyvärr, bett om hjälp. Uttryckt att jag vill bröja plugga och att jag vill göra nått men inget har hänt och jag har inte fått varken information eller någon hjälp. Min handläggare på fsk kan inte tala på ett sätt som jag förstår och när jag ville byta var jag tvungen att ta det med honom.. Jag kan fortsätta en bra stund om hur mycket skit som helst, men det kommer inte göra någon nytta direkt.

Jag är inte något klassiskt as barn om man säger så då jag både är social och talar med folk. Men dom största problemen med att jobba är för att jag har stora svårigheter att göra saker som jag inte vill helt enkelt. Jag har också sömnproblem(hyperaktivitet) så det blir knepigt att ta sig upp 06-07 på morgonen.. Speciellt om man inte somnar förens ~06 :P
Jag har absolut inga problem med att jobba, jag har ju faktiskt varit o pratat med folk om det och uttryckt att jag VILL jobba osv.
Men det måste vara någonting jag tycker är kul, det vet jag för annars kommer jag helt enkelt inte gå. Jag kommer skita i mitt jobb och sen måste jag till soc som jag kommer tycka är jobbigt och då går jag inte dit och då blir inte hyran betald och då blir det problem ^^
Eller så går jag till nått av det och mår skit. Either way, kinda fail. Och skulle det vara ett 9-17 jobb så skulle jag nog få sparken då jag aldrig kommer i tid :D

Fått pengar från FSK i ~4 år tror jag nu och dom ville så sent som förra året att jag skulle börja göra nått(jag skulle till af och börja på någon grej dom hade där) men när jag inte hade hört nått så hörde jag av mig till FSK för att fråga vad som hände så fick jag inget svar och ingen kontaktade mig. Och då var det dom som hade begärt av mig att börja där. Men det var tydligen inte så viktigt.... :S

Kan ingenting om jobb eller nått, vet inget om af men det löser sig alltid. Då jag har planer på bil/hus/fru så har jag ju för avsikt att börja jobba osv, men det kunde ju varit smidigt om jag hade fått hjälp ut i arbetslivet och inte bara blivit lämnad som ett frågetecken med massor av problem. För nu ligger jag en månad efter med hyra och allt då både soc och FSK var sega i juni. Kan ta och tala om att jag gick dit och började prata med FSK runt feb/maj för att det inte skulle strula, menmen.. :P
"Snabb handläggning" fick jag som var klar 07-15. Nice!

Hoppas det svarar på dina frågor, och ursäkta väggen av text :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0